Mali Katalin orgonaművész > Személyes életrajz

Személyes életrajz

Aki ismeri Mali Katalint, tudja, hogy a magyar és tágabban véve a Kárpát-medence népeinek népzenéje komoly hatással van életére és zenéjére 1996 óta. A Keleti-Kárpátok Gyimesi szorosában Gyimesbükkön vett részt egy kéthetes regöstáborban, aminek fő témája a néprajzi gyűjtés volt. Itt találkozott először a népzenével, annak természetes környezetében. Egy újabb hangszer vonzásába került. A hangszerek királynéjának is mondott, kifinomult orgona után, azt hiszem sértés nélkül mondhatom, hogy a gardon egy primitív hangszer. A Gyimesek népzenéje a dallamot játszó hegedűre és a ritmust adó gardonra épül. A gardon egy kivájt fateknő birkabél húrokkal, amiket nem pengetnek, hanem ütővel szólaltatnak meg. Kiss Eszterrel, aki akkor szintén a Budapesti Liszt Ferenc Zeneakadémia hallgatója volt, elkezdtek közösen zenélni. Eszter hegedült, Kata gardonozott. Gyimesi közös útjaikon sajátították el a zenének ezt az egészen más formáját, úgy, hogy közben kicsit rabjaivá is váltak. A közös hobbi eredménye egy második helyezés lett a Magyar Rádió népzenei versenyén 1999-ben.